මිරැන්ඩා

හකාවතී|teraki
රතුපාට නිල්පාට කොරහැඩි දිලිසෙන සර්පයා සිය සියුම් දිගැටි දෙපෙති දිව "සුරුස්... සුරුස්" හඩින් පිඹිමින් ජනේලයේ මළකඩ කෑ යකඩ පොලු අතරින් කාමරයට සිය හිස ඇතුල් කරද්දී ගැබ්බර සඳලතා තවත් තම උදරය යහන් ගැබේ සුසුදු පලස මත සීරුවට බර කර නින්දේ පසු වූවා ය. රතු නිල් පැල්ලම් අතර රන්වන් කොරපොතු රටාවේ දිස්නයෙන් දිලිසෙන සර්ප බඳ කළු පාට ජනෙල් පොල්ලෙන් එතී පහලට චලනය ...

විනෝදය

හකාවතී|teraki
ජනේලය අද්දර මේසයේ රෝස පාට මේස රෙද්දේ වාටියේ සුදු පාට රේන්ද සැරසිල්ල මේසය වටා කිරිබත් කැට පළුවක හැඩයෙන් තරංගාකාර රටාවක් පරිමිතිය ඔස්සේ පැතිරී ඇත්තේ ලැප්ටොප් පරිගනකය මේසය මධ්‍යයේ බැබලෙන පරිද්දෙනි. ජනේලයේ මල් වීදුරු රටාවේ කිරිබත් කැට අස්සෙන් උදා හිරු කිරණ පොදක් කාමරයට වෑස්සී ඇත. සුගතදාසගේ සුරතල් ලැපයේ සිට ඔහු සැතපෙන සුව යහනට දේදුන්නක් වැටී ඇත. දේදුන්නේ වර්ණාවලියෙන් ආලෝකවත් වක්‍රාකාර දිස්න ...

ජයසරණංකර

හකාවතී|teraki
ජයසරණංකර පාරේ තාමත් පහු වෙන්නේ අංක තුන්සිය අසූ ගණන්ය. බල්ලන්ගෙන් ප්‍ර වේසම් වෙනු පුවරුවලින් හැඩ වුන නානාප්‍රකාර හැඩෙන් රුවෙන් විශාලත්වයෙන් ගාම්භීර ලෙස නැගී ඇති ගේට්ටු පියන් එකිනෙකින් පසු කරමින් යන මේ ගමන අංක පන්සිය දහ තුනෙන් දෙක සොයා ගැනුමටය. නැවත ජංගම දුරකතනයේ කෙටි පණිවිඩය පරීක්ෂා කළ සඳුන් ලහිලහියේ ඉදිරියට පා තබන්නට විය.කළුපාට රේන්ද මෝස්තර පෑන්ටියකින් වැසුනු කොකා කෝලා බෝතල බඳ ...

සිහින තුනක්

හකාවතී|teraki
1. ඇම්බසි හීනයක් ඇම්බසියක් වගේ තැනක හිටියා මමත් හීන් නිල් ඉරි සහිත අත් දිග කමිසයක් ඇඳගෙන. ඒක හරියටම කීවොත් පිජාමාවක් වගේ රාත්‍රියට අඳින ඇඳුමක් වගේ. බොහෝ අය එහෙ මෙහේ කොරිඩෝවල ගැවසි ගැවසි නම් කතා කරනතුරු වගේ රස්තියාදු වෙමින් හිටියා. සමහරුන්ගේ මුහුණේ අධික බලාපොරොත්තු තියෙනවා දැක්ක. මමත් හිටියේ මොකද්දෝ මහ විශාල ගැලවීමක් සහනයක් වැනි දෙයක් ස්ථිරව සිදුවන්නට ආසන්න මොහොතකට ලං වූවා වැනි ...

මාරාව

හකාවතී|teraki
අපි දෙන්නම ගහළ ගාලෙන් පනිද්දි මට ඒකිගෙ අත අතෑරුනා ඇහිපිල්ලමක් ගහන ඉක්මනට. මම නැවතිලා ආපහු හැරෙද්දි පේමක්කා චීත්තේ ඇඟිලි තුඩුවලින් කකුල් පාදා ගන්න තරමට උස්සං ලැහැස්ති වෙනව ආයෙම පනින්න ඇඹුල් මූණෙන් බිම බලාගෙන. මම ආයෙම අනික්පැත්තට පැනලා පේමක්ක අල්ලගෙනම මේ පැත්තට පැන්නා හනිකට. වෙලාව තිබ්බේ නෑ විශ්වයටම කැරකිලා යන්න ගත්තා ආකාහේ වළාපටි සේරම කෑදැත්තො තටු ගහපු වේගෙට. පයට පෑගුණු මඩ ...

ඔහු වෙනුවෙන් ලියූ අපූරු යතුරුපුවරුව

හකාවතී|teraki
ඔලිම්පියා ව‍ර්ගයේ යතුරුලියනයක් ඔහුට මිළ දී ගන්නට මුදල් ලැබුණේ එක්තරා අපූරු ආකාරයකටය. එනම් මීට වසර තිස්පහකට පෙර අනපේක්ෂිත ලෙස නිර්භීතම පුවත්පත් කලාවේදියා සම්මානයට පාත්‍ර වූ අවස්ථාවේ රජයෙන් ලද මුදල් ත්‍යාගයෙනි. එකල ඔහුගේ නිර්භීත ක්‍රියාව වූයේ බෝගල පතලක අධික වැසි වැටීමෙන් පසුව පස් කඳු කඩා වැටී ‍පොළව යට සිරව හුන් කම්කරුවන් පිරිසක් බේරා ගන්නා අතිශය දුෂ්කර අන්තරායකර බිම් ගුහා හාරාගෙන ගිය ...

පාසාණ යන්ත්‍ර මහා භාණ්ඩාගාර සූත්‍රය

හකාවතී|teraki
රාජෝත්තමයාණන් වහන්සේ රාජ භාණ්ඩාගාරය සංචාරය කරනු පිණිස වීදියට බට හොත්තේ දහසකුත් හස්තීන් පිට නැගි දිගු දුර මෙහෙයුම් බලකායේ න්‍යෂ්ටික අවි හිස දරාගත් ජාන ඉංජිනේරු තාක්ෂණයෙන් අලි ඩීඑන්නේ සහ මකර ඩීඑන්නේ මුහුකර නිමැවුනු හෝමෝසේපියන් ජාතික මිනිසුන් දහසක් සමග පූර්ණ ආරක්ෂාව යටතේය. භාණ්ඩාගාරය පිහිටා තිබුණේ හිමාලයට නොදෙවෙනි මහා ගිජිකුළු පව්වේ හුදකලා ගිනි කන්දක් පාමුල යොදුනක් යටින් වූ උමගක කෙළවරය.භාණ්ඩාගාරය ට ඇතුළු ...

ව්‍යාකරණ බිඳුනු සිහින [18+]

හකාවතී|teraki
ව්‍යාකරණ බිඳුනු සිහිනජීවිතයම ඇනග්‍රමයකි. සියළු ජීවිත තුළ ඇත්තේ ද එකම සිදුවීම් ය. ව්‍යාකරණය නිසා ඒවායේ සමහරකට තේරුම් ලැබෙන වගන්ති වීමට වාසනාව ලැබේ. අනිත් ඒවා සියල්ල විකාර බවට පත්වේ.***ඇයගේ සිරුර තුවාල වලින් වැසී ගොස් තිබුණි. ඔහු ප්‍රාණවත් ලිඟුව ඒ සියලු තුවාල තුල ඔබමින් සිරුර පුරා ඇවිද්දේය. අවසානයේ නොසිතු තැනක තිබී නිවැරදි තුවාලය ඔහු සොයා ගත්තේය. ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ සිය ලිඟුව ...

වෘක්ෂ බන්ධනාලංකාර සූත්‍රය

හකාවතී|teraki
වෘක්ෂ බන්ධනාලංකාර සූත්‍රය ලංකා නමැති දූපත් රාජ්‍යයේ සියළු රුක්හි පුෂ්පයෝ එකක් හෝ දෙකක් පිපී තිබුණි. ගස් කඳේ කවුරුන් හෝ කැමැත්තෙන් බැඳී තිබුණි. එහි නිදාන කතාව කියහු නම් මෙලෙසේ යැ.ප්ලෝයම පටක තුළ රුධිරය ගලා යද්දී, ගස් කඳන් හෘදය සාක්ෂියේ හඩින් ලබ්ඩබ් ගාද්දී, මිනිස්සු ගස් කඳන් බදා ගෙන සිපාචාරයෙන් වැළඳ, උනුන් හා අනුරතියෙන් ඔද වැඩී, අනුරාගික ගස්පොතු ලෙව කමින් සංසාර්ගාභිමුව පිපිරෙන්නට ලං ...

ක්ලෝප්‍රොමයිසින් තීන්ත කුප්පිය

හකාවතී|teraki
"මම උඹව දික්කසාද කරන්නේ නැහැ. පුළුවන් දෙයක් කරපං."ඔහු දුරකතනය විසන්ධි කළේය. ඩිස්පෙන්සරියේ දොරගුළු ලෑවේය. මෝටර් රථය තුළට වන්නේය.රිය පණ ගැන්විණි.මොටෝරිය සීඩී ධාවකයේ තැටිය මතින් සීටී ප්‍රනාන්දු සිය මධුර ස්වරය අවදි කරයි. තාර පාරේ අඳුරු වාටි අස්සෙන් සීටී ගේ රුව මතුවෙයි. සුමධුර හඩ රිය ඇතුළ සනීප කුෂන් මතුපිට හැපෙමින් කන් පුරවයි."මා කුඹුරේ සිට මුළු දවසේදෑත දෙපා වෙහෙසීපැලට යන්නෙමි මම මගේසැන්දෑ වුනා ...

ලිඟු බිත්තිය

හකාවතී|teraki
ඇය ඉමහත් පීඩාවෙන් සිටියාය. ඇගේ සර්වාංගයම තෝන්තු ගතියකින් පෙලෙන්නේ යැයි ඇයට සිතුණි. ඉරිදා උදෑසන පුවත් පත ඇගේ ආලින්දයේ කනප්පුව මත තබා ගොස් තිබුනි. ඇය පිටු කීපයක් දිග හැර පිටුවල තිබූ නොයෙකුත් පින්තූර බලමින් සිටින්නට වන්නී නොයෙකුත් ගැහැණු පිරිමි සිරුරු මතුපිට රේඛාවන් විවිධ කෝණවලින් ඩැහැගත් ඡායාරූප ඇගේ සිත කිතිකවනු දැනෙන්නට විය. ඒ සියළු රූප රේඛා කිසිදු වැදගැම්මකට නැති ‍රසකළ කොන්ඩම් සින්තටික් ...

දහයේ සෘණ පන්සිය තුනේ මිනුමේ ජීවිතය...

හකාවතී|teraki
දහයේ සෘණ පන්සිය තුනේ මිනුමේ ජීවිතය..."අර පේන මන්දාකිණිය මොකද්ද?""ඒක ඉලෙක‍‍ට්‍රෝන වළාවක්""එතකොට අපි මේ ඉන්න ලෝකය?""ඒක එක ඉලෙක්ට්‍රෝනයක්""මොනවා? අපේ ග්‍රහ ලෝකය ඉලෙක්ට්‍රෝනයක්?""ඔව් අපි ජීවත් වෙන්නේ මිනිස් විෂයේ මිනුමට සාපේක්ෂව දහයේ සෘණ පන්සිය තුනක් තරම් කුඩා මිනුම් සහිත ක්ෂුද්‍ර ලෝකයක""ඒ කියන්නේ අපට අපේ ග්‍රහ මඬුල්ල වගේ පේන දේ මිනිස් විෂයට අනුව පරමාණුවක් ද ?හරියටම සූර්යයා කේන්ද්‍ර කරගෙන කරකැවෙන ග්‍රහයෝ වගේ ප්‍රෝටෝන න්‍යෂ්ටිය ...

මහාමාරි‍යේ කුමාරයා

හකාවතී|teraki
මහාමාරි‍යේ කුමාරයා ”මිනිස්සු නොපෙනෙන්න පටන් ගත්තම මම මේ රට පාලනය කරන්නේ කොහොම ද? අඩුම තරමින් රටේ පාලකයා වශයෙන් මම වත් රටේ මිනිස්සුන්ට පේන්නේ නැත්නම් කොහොමද මිනිහෝ මම මේ රට පාලනය කරන්නේ? මමවත් නොපෙනී යාමෙන් වලක්වා ගන්නට ක්‍රමයක් නැද්ද?”රාජ්‍යයේ මුහුදු බඩ ප්‍රදේශ වල වාසය කරන මිනිසුන්ගේ අත්වල සහ පාවල නියපොතු මැකී යාමක් හදිසියේ සිදුවූයෙන් ඉමහත් ත්‍රාසයට පත් ගැහැණුන් සහ පිරිමින් ...

ශ්‍රම ශක්ති විප්ලවය

හකාවතී|teraki
ශ්‍රමය නැමැති සංගීතය නිසා මම වොල්ගා නදිය වෙත ඇදී ගියෙමි. අද වුවද එම ශ්‍රමකාමී ගීතය මගේ හදවත ප්‍රීතිමත් ලෙස මත් කරවා ලයි. ශ්‍රමයේ වීරෝදාර කාව්‍යයේ රසය මට ප්‍රථම වතාවට වින්දනය කිරීමට හැකි වූයේ කවදා දැයි මට තවමත් ඉතා ‍‍හොඳින් මතක ඇත.මගේ සරසවි - මැක්සිම් ගෝර්කිඑක්ස් මහත්තයා අත්සන ගසා දමා ඉක්මනින් කාර්යාල ගොඩනැගිල්ලෙන් මහමගට පැන සිය දෑතින්ම තාරපාර හාරා ‍මහ පොලව ...

On Line පාංශුකූල

හකාවතී|teraki
On Line පාංශුකූලමහාචාර්යවරයා කුදලාගෙන විත් අඳුරු කුටි‍යකට දමා එහි වූ දැවැන්ත යකඩ දොර වසා දමන ලදී. දින තුනක් ඝණ අන්ධකාරයේ සිටි හෙතෙම හතරවන දිනයේ දී යකඩ දොර හැර බලද්දී මරණාසන්නව සිටියෙන් ඔහුගේ දෙකකුලින් ඇද කුටියෙන් එළියට ගත් වදකයෝ ඔහුව වත්තං කරගෙන ගොස් කොන්ක්‍රිට් බංකුවක් මත හොවා මුහුණට වතුර ඉස බලා සිටියහ."කෝ උඹගේ ලියවිල්ල හංගපු තැන? කියපං දැංවත්? "මහාචාර්යවරයා දෙනෙත් හැර ...

බිත්ති හරහා පෙරටම...

හකාවතී|teraki
බිත්ති හරහා පෙරටම...මැජික් ශිල්පියාගේ ගෙලට තොණ්ඩුව දමා මුහුණ කළු ‍ආවරණයකින් වසා දමද්දීද ඔහුගේ දෑස් දීප්තියෙන් බබළමින් තිබූ බවත් පෝර‍කයේ යටි තට්ටුවේ හරි මැද්දෑවේ ඔහු සිටුවා අත පය බැඳ සෘජු කාය විලාසෙන් සිටිනු තමන් හොඳින්ම දුටු බවත් ලීවරය ඇද ඔහුගෙ සිරුර මළ පුඩුව තද වී එල්ලුම් ගහේ කඹය රැඳි කුඹගසේ මුදුනතේ එල්ලී කඹයේ දැඩි බව කුඹයට දැනෙද්දී ඔහු පොළවට සිරස්ව අවලම්බාකාරයෙන් ...

බීට් රූට් ලේ

හකාවතී|teraki
බීට් රූට් ලේඇය සියල්ලන් මවිතයට පත් කරමින් බීට් අල තැම්බූ වතුර රුධිර පාරවිලයනය සඳහා සාර්ථකව යොදා ගත්තෙන් ස්වර්ගය පෘථිවිය මතට පාත් වූයේ හදිසියේම ස්වර්ගයේ සිදු වූ බර වැඩි විමේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙසටය යන්න සාක්ෂාත් වූ‍යේ පෘථිවියෙන් අර්ධයක් ජනගහණය මාස තුනක් වැනි කෙටි කාලයක් තුල ස්වර්ගස්ථ වූයෙන් ස්වර්ග‍ ලෝකයේ ගුරුත්ව කේන්ද්‍රය විතැන් වීමෙන් මේ අලකලංචිය සිදු වූ බව තහවුරැ කළේ පුරා ...

සුජාත පුත්‍රයන්ගේ වික්‍රමය

හකාවතී|teraki
"මට කවි පැටියෙක් හදා ගන්න ඕන! "කවියාගේ මව ගැස්සී බලා සිටිද්දීම ඇයව කරට උස්සා ගත් කවියාගේ පියා දංගොල්ලට එපිටින් වූ කුඩා වණ රොදට ඇයව ඉමහත් වේගයෙන් රැගෙන ගියේය. ක්ෂණයකින් කවියාගේ මවගේ රෙද්ද කඩා දැමූ හෙතෙම ඇයව උස්සා ගස් දෙබලක හිර කරගෙන සිය යටි කයෙන් පහර දෙන්නට වූයෙන් අසමතුලිත වූ ගස් දෙබල පොලව දෙසට බර වීමත් සමගම ඇයගේ යටි කය ඉහලට ...

‍අත්‍යවශ්‍ය සටහනක්

හකාවතී|teraki
‍අත්‍යවශ්‍ය සටහනක්මා අනාගත ලේඛකයකු විය හැකියැයි කිසිවකු වරදවා වටහා ගනිතැයි ම‍ට සිතුනි. මන්ද යත් මගේ අනාගත ලේඛන දිවිය උදෙසා ඔවුහු මට උපදෙස් ආචාර ධර්ම සහ ඥාණය ලබා දීමට ස්වේච්ඡාවෙන් ඉදිරිපත් වන බැවිනි. අයෙක් මට අක්ෂර වින්‍යාස ගැන ද තවෙකෙක් ව්‍යාකරණය ගැන ද මට ආද‍රයෙන් ද හාසයෙන් ද අපහාසයෙන් ද උපදෙස් දෙති. තවත් අය ප්‍රතිචාර සමාචාර කිරීමේ වත්පිළිවෙත් ගැන සිය ඥාණ ...

ඇය ශෝකී නම් වූ ඇස්ටරොයිඩයයි

හකාවතී|teraki
ඇය ශෝකී නම් වූ ඇස්ටරොයිඩයයිමේ අහන්න කෆ්කා. දැන් ඔයා අත්දකින දේ තමයි හුඟාක් ග්‍රීක ශෝකාන්තවල ගරු අරුත වෙලා තියෙන්නේ. මනුස්සයා තමන්ගේ ඉරණම තෝරා ගන්නේ නැහැ. ඉරණමයි මනුස්සයා ව තෝරා ගන්නේ. ඒකයි ග්‍රීක නාටකයේ මූලික ලෝක දර්ශනය. එ‍තකොට ඇරිස්ටෝටල්ට අනුව ඛේදවාචක අර්ථය එන්නේ ප්‍රධාන චරිතයේ නරක ගුණයක් නිසා නොවෙයි. යහපත් ගුණයක් නිසා. ඒක යි උත්ප්‍රාසය. මං මේ කොතනටද එන්න හදන්නේ කියලා ...