අදහස් බූන්දි | [ආතල් පිටරටක සිට] ජෝන්ගෙ කතාව - [විගාමික] මෙවර මම ලියන්න යන්නේ මම ජීවත්වන කාර්මීකරණයට ලක්වූ, දියුණුයැයි කියන රටේ ජීවත්වෙන පුද්ගලයින්ගේ ජීවිත ගැන මම අත්දැකපු නිරීක්ෂණ සටහනක්. කතාව පැහැදිලි කරගන්න එක් පුද්ගලයෙක් උදාහරණයට ගත්තත්, මේ කියන ලක්ෂණ මම ජීවත්වන සමාජයේ සාමාන්‍ය දෙයක් බවත් සඳහන් කරන්න ඕන. අද කතාවට පදනම් කරගන්න කතා නායකයව මම ජෝන් කියලා හදුන්වන්නම්. ජෝන් කියන්නෙ මෙහෙ තියෙන අතිශයින්ම සුලබ, මේ වන විට මැදිවියේ සහ මහළුවියේ ...

කවි බූන්දි | [සන්තාන ගීතිකා - 6] ස්මරණ නටඹුන් මත - [මංජුල වෙඩිවර්ධන] ඇමතුම් කිසිත් නැති සවන් තල මත දෙස් දෙවොල් තබන විට හිතුක්කාර මඳ නල බිඳී විසිරුණ මතක කැබිලිති එකතු කර කර කැටපත තනයි ස්මරණය සන්සුන් මෙ විල මත නොසන්සුන් ලෙස. විල නොසන්සුන් වුණු කල අහසත් නොසන්සුන් බව ඇත්තකි. අහස සන්සුන් නැති කල වලාවන් නොසන්සුන් ලෙස කැරලි ගසමිනි. උකටලී වන්නට හැකි බව ඇත්ත මඳනලකට වුව කලකිරුණු විට සුසුම් සිර කර ගත් සන්තානයට ...

හයිකු | හයිකු - 50 එතුණු වැල් නිසල කර ඇත පැද්දෙන පාලම.. අපේ හැකිළුණු ජීවිත මෙන්... -බෂෝ පරිවර්තනය - මාලතී >බූන්දි - අකුරු අනුරාගිකයි - විඳීම් ඉන්ද්‍රජාලිකයි

වෙසෙස් බූන්දි | Oscar Wilde: the Man who Challenged the Victorian Duplicity - [රුවන් එම්. ජයතුංග] “There are moments, psychologists tell us, when the passion for sin, or what the world calls sin, so dominates a nature, that every fibre of the body, as every cell of the brain, seems to be instinct with fearful impulses. Men and women at such moments lose the freedom of their will. They move to their terrible end as automatons ...

සූකිරි ඔත්තු | "නා ගහක් යට" කෙටිකතා සංග‍්‍රහය එළිදැක්වීම- නොවැම්බර් 22 ප‍්‍රනීත් චානක මුරමුදලිගේ "නා ගහක් යට" කෙටිකතා සංග‍්‍රහය එළිදැක්වීම නොවැම්බර් 22 සෙනසුරාදා, සවස 2.00ට, කැළණිය විශ්ව විද්‍යාලයීය ශිෂ්‍ය මධ්‍යස්ථානයේ දී (GYM) පැවැත් වේ. සංවාදය- විදර්ශන කන්නන්ගර සහ චින්තක රණසිංහ අදහස්- ලියනගේ අමරකීර්ති >බූන්දි - අකුරු අනුරාගිකයි - විඳීම් ඉන්ද්‍රජාලිකයි ...

කතන්දර බූන්දි | දඩයක්කාරයා සහ ධවල හස්ථියා - [රුවන් එම්. ජයතුංග] වනයේ සැරිසරන ධවල ඇතෙකු පිළිබඳ ප‍්‍රලාපය දඩයක්කාරයාගේ කනට ද වැටුණු නමුත් ඔහු එය මායිමකටවත් ගත්තේ නැත. දඩයක්කාරයා වනයේ සෑම අස්සක් මුල්ලක් නෑර කරක් ගසා තිබේ. අලින් සිටින ගල්තලා යාය, බෙරලිය වැව ආදී පෙදෙස් ඔහු හොඳින් දනියි. වනයේ සිටින අලි ඇතුන් පවා ඔහු දන්නේය. අලි රංචුවේ නායකයා සද්දන්ත ගෝමර ඇතෙකි. කන් කබරයා තනිව වනයේ සැරිසරන්නෙකි. සමහරක් විට ඔහුට තුන්පත් රෑන් හමු ...

අදහස් බූන්දි | අම්මගෙන් විමසීම නොහොත් ඔන්න කනෝ පිනුම්! - [රංජිත් හේනායකආරච්චි] 'හොරාගේ අම්මගෙන් පේන ඇසීම' යන කියමන සිංහලයාට හුරු එකකි. ඒවාගේම 'ඔන්න කනෝ පිනුම්' යන්න ද ඔවුනට හුරු එකක් වන අතර මේ කියමන් දෙකම ඇසීමේදී ඔවුන්ගේ මනස්වල යම් රූපයක් මැවේ. නමුත් ලංකා සමාජය කිසිම දිනක තමන් වචවලින් මවා ගන්නා අර්ථය පවතින දේශපාලන වාතාවරණයට ගලපා ගන්නා තාර්කික සමාජයක් නොවීය. ලෝකයේ ඇති ඕනෑම නවතම දැනුමකටම ලංකාව නිරාවරණය වෙයි. සෑම පන්නයකම දර්ශනයන් පිළිබඳ තර්ක ...

පොත් බූන්දි | ඉකෙලොසීය සන්ධර්භයක හකාවති කියවීම - [මංජුල වෙඩිවර්ධන] ඩෝසන් කියූ හැටියේම මුලින්ම අප අබියසටවිත් හිටගනුයේ ස්ථම්භයකි. කොලමීය කුළුණකි. ඩෝසන් කුළුණ යනු මෙයයි. කඩුගන්නාව මුදුනත සිට ඇඟ කිලිපොලා යන 'අර' පල්ලම දෙස අභීතව බලන් සිටිනා කුළුණ ය. "කොහොම මේ ප්‍රපාතයක් අයිනෙ පාරක් කැපුවද මන්ද?" කුළුණ හිතන්නේ ය. කුළුණක්ව සිටිනා, එසේ වුව සිතනා, කවුද ඒ ඩෝසන්? ‍ඔහු වනාහී ඉංජිනේරුවරයෙකි. "රාජකීය ඉන්ජිනේරු බලකාය"ට අයත් ව සිටි කැප්ටන් ඩෝසන්, "බ්‍රිටිෂ් - සිලොන්" ...

අදහස් බූන්දි | දෙවියන් වහන්සේ සිනාසෙන්නේ රාත්‍රියටද විතරද? - [සරද සමරසිංහ] විසිඑක්වන සියවසේ ජීවත්වෙන අපි මේ පසුකරමින් සිටින්නේ පාරිභෝගික භාණ්ඩ විසින් මිනිස් සබඳතා විස්ථාපනය කරමින් සිටින පරිවර්තන යුගයකි. අපි දැන් ආස කරන්නේ අළු දූලි ගසාගෙන යන ලිබරල් මඳ පවනක් අපේ ජිවිත හරහා හමාගෙන යනවා දකින්නටය. මිනිසුන් එක් පසෙකින් පාරිභෝගිකවාදී නවීන සතුන් බවට පත්වෙද්දී අනෙක් පසින් ඔවුනට දෙවියන් සමග ද ඇලී ගැලී සිටීමට සිදුවී ඇත්තේ ඇයි? කොටින්ම වඩ වඩාත් අතාර්කිකව හා වඩ ...

අදහස් බූන්දි | අනගාරික ධර්මපාලතුමාගේ සමාජ සංස්කෘතික විප්ලවය - [රුවන් එම්. ජයතුංග] අනගාරික ධර්මපාලතුමාගේ ජීවිතය කැපවන්නේ සමාජය යහපත් කිරීමේ අරමුණින් කරන ලද අරගල නිසාය​. එසේම මේ අරගල හිංසනයෙන් සහ බලහත්කාරයන් තොරවීමත් අරගලය ස්වාර්ථය සඳහා යොදා නොගැනීමේ සාධකය නිසාත් කැපී පෙනෙයි. ධර්මපාලතුමා සමාජ අසධාරණයන් අත් විඳින්නේ පාසල් කාලයේදීමය​. වෙසක් දිනයේදී පාසල් නොගොස් ආගමික වතාවත් වල යෙදීම නිසා ඔහුව සාන්ත තෝමස් විද්‍යාලයෙන් නෙරපා දමයි. එය පාසල් දරුවෙකුගේ මූලික අයිතීන් උල්ලංඝනය කිරීමක් විය​. අද දිනයේ ...

වෙසෙස් බූන්දි | කාම්බෝජ මතකයන් සහ පාඩම් - [රංජිත් හේනායකආරච්චි] කාම්බෝජය අපේ අවධානය ඇදගන්නේ වියට්නාම් යුද්ධය සමගයි. ඒ හැට ගණන්වල අගදී. ඇමරිකන් හමුදාවන් කාම්බෝජයේ දකුණු වියට්නාම් මායිම්වලට බෝම්බ දැමීම සහ එවකට බලයේ සිටි නරදම් සිහනුක් කුමරුන්, චීනයට ගිය මොහොතේ ඔහුව බලයෙන් පහ කර හමුදා කුමන්ත්‍රණයකින් ඇමරිකන් රූකඩ ජෙනරල් ලොන්නොල් කාම්බෝජයේ බලය ඇල්ලීම හේතුකරගෙනයි. ඇමරිකන් අධිරාජ්‍යවාදයට එරෙහි මතයක සිටි අපි එවකට රහසිගතව ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ ගොඩ නගමින් සිටියෙමු. වියට්කොන් ගරිල්ලා හමුදාවන්වල ...

වෙසෙස් බූන්දි | පරාගයෙන් පුරාණය නොකීම - [මාලක දේවප්‍රිය] එක් දහස් අටසිය අසූ පහෙන් ඇරඹි ලාංකීය පුරා විද්‍යා පර්යේෂණ ඉතිහාසය අවුරුදු එකසිය තිහක පමණ පරාසයක විහිදෙයි. මෙම පුරාවිද්‍යා පර්යේෂණ ව්‍යුහ දෙස අවදානය යොමු කිරීමේදී ඒවා මැක්‍රෝ හෙවත් සාර්ව පුරා විද්‍යාව වෙත සුලභව කේන්ද්‍රගතවේ. එනම් සෙල්ලිපි, ස්මාරක, අස්ථී, ගල් ආයුධ, මැටි බඳුන්, ආභරණ, ලෝහ වර්ග, ඛණිජ ආදී දෘශ්‍යමාන භෞතික සාධක පාදක කරගනිමින් අතීතය සම්බන්ධ යථාර්ථ ගොඩනංවන ධාරණාවයි. ගැටළුව වනුයේ එමගින් ...

රංග බූන්දි | "වෝකින් පාත්"- රෙජිමේන්තුකරණය වෙමින් මානව සබඳතා ක්ෂය වන සමාජයක් පිළිබඳ දේශපාලන කියවීමක් - [උපාලි අමරසිංහ] රුවන්ති ඩි චිකේරා විසින් රචිත, ජයම්පති ගුරුගේ විසින් නිෂ්පාදනය කරන ලද නිවදන් රංගයක් වූ "වෝකින් පාත්" (Walking Path), පශ්චාත් යුද සමය තුළ රාඡ්‍ය තන්ත්‍රයේ මූලිකත්වයෙන් බිහි කිරීමට දායක වූ සක්මන් මං තීරු පසුබිම් කරගත් අපූර්වතම නාට්‍ය නිර්මාණයකි. මෙම මං තීරු වල දිවීමේ සහ ඇවිදීමේ නිරත ගැහැණුන් ගේ සහ මිනිසුන් ගේ චර්යාවන් ඉතා තීක්ෂණ ආකාරයෙන් ප්‍රත්‍යවේක්ෂණයට ලක්කරමින් එම මිනිසුන් සහ ගැහැණුන් ...

සූකිරි ඔත්තු | නුතන සිංහල කාව්‍ය සාහිත්‍යය හා ලංකා පොකුණ- නොවැම්බර් 18 සුමින්ද කිත්සිරි ගුණරත්නගේ ලංකා පොකුණ කාව්‍ය සංග්‍රහයේ දෙවන මුද්‍රණය නිකුත් වී තිබේ. ඒ නිමිත්තෙන් බෙලිහුල්ඔය කවය සංවිධානය කරනු ලබන සාහිත්‍ය සම්භාෂණයක් 2014, නොවැම්බර් මස 18 වන අඟහරුවාදා සවස 2.30 ට, කොළඹ නිදහස් මාවතේ පුස්තකාල හා ප්‍රලේඛන සේවා මණ්ඩලීය ශ්‍රවනාගාරයේදී පැවැත්වේ. මෙහිදී නුතන සිංහල කාව්‍ය සාහිත්‍යය හා ලංකා පොකුණ යන මැයෙන් විශේෂ දෙසුම් දෙකක් ආචාර්ය ඩබ්ලිව්.ඒ.අබේසිංහ හා ආරියවංශ රණවීර විසින් පවත්වනු ...

පොත් බූන්දි | රේන්ද ගුදමින් පෙරී ආ ආදරණීය වික්ටෝරියා - [කපිල එම්. ගමගේ] ඉතිහාසය තමන්ට ඇවැසි ලෙස අර්ථ නිරූපණය කරගැනීමට හැකිවන්නේ ඉතිහාස මූලාශ්‍ර වල පවතින දුර්වලකම් හෝ අඩුපාඩු නිසාය. නමුත් හුදෙක් ලිඛිත මූලාශ්‍ර වල පමණක් වහලෙකු නොවී කිසියම් සමාජ විද්‍යාත්මක පර්යේෂණයක නියැලෙන්නෙකුට ඉතිහාස අර්ථ නිරූපණයන් හි සාවද්‍ය බව මනාව අවබෝධ කරගැනීමට හැකිවනවා සේම ඉතිහාසය නව මානයකින් කියවාගැනීමට ද අවස්ථාව උදාවේ. ලිඛිත ඉතිහාස මූලාශ්‍ර සැමවිටම පක්ෂග්‍රාහීය. මූලාශය ලියන්නාගේ සමාජ, ආර්ථික, දේශපාලන හා සංස්කෘතික පිළිගැනීම් ...

කවි බූන්දි | ආලවක ආලිංගන - [චමින්ද ප්‍රදීප් සිල්වා ගුණරත්න] බැහැපිය එලියට , ඈ නික්මුනාය ආලවක භවනින්.. වරෙන් ගෙට, ඈ පැමිණුනාය නැවත ආලවක භවනට, සතරවරම් දෙවි අනුහස් ලබා වැදුවාය ඈ නොනවත්වාම දරුවන්, ඝන කැලෑ පපු තලාව මත දෑඟිලි තුඩු සෙනෙහසින් නොගිය මුත් ඔබ නොබ ආලවක යුක්තානු ,ජීවානු විය, සුප්පාව සිංහයෙකුට පෙම් බඳිද්දී ඈ යක්ෂයෙකුට පෙම් කලාය, දඟරගින් ස්ප්‍රීට් වෑහෙද්දී නිසි පදමට කවලම් කොට බෝතල් කලාය බෞතීස්ම කරන්නට දරුවන් අලව් දහමින් ...

කතන්දර බූන්දි | ධම්මංගල හාමුදුරුවෝ - [හෙන්රි වර්ණකුලසූරිය] ධම්මංගල හාමුදුරුවෝ පහන් වූ සිතින් ගිලන් පස වළඳා සුපුරුදු ශාන්ත ගමනින් මගට බටහ. තවමත් හිරු පායා හෝරාවක්වත් ගෙවී ගොස් නැත. එබැවින් දැඩි හිරු රැස් පොළොවට පතිත වන්නේද නැත. මේ, සුපේශීල හාමුදුරුවන්ගේ සාමාන්‍ය දින චර්යාවේ ආරම්භයයි. හිස බිමට බර කොටගෙන ඉතා සංසුන් ලීලාවෙන් හාමුදුරුවන් වඩින්නේ සැමදා ගමන් කරන සුපුරුදු මග ඔස්සේමය. හිස නොඔසවාම ඉතා සීරුවට හාමුදුරුවන් පා තබන්නේ කුරාකුහුඹුවෙකු හෝ පයට ...

කවි බූන්දි | මත්ස්‍ය ප්‍රේමය - [සමිත බී. අටුවබැන්දෑල] සාරි ගප්පියා මං සරන් අඳින හොර ඇළ ළඟ ඒදණ්ඩ යට එක තැන පින පීන හොර ගල් අහුලන ගිනි වතුරේ රැළි නංවන, පොල් අතුවලින් කොටු කර ගෙන ජීවිතය හැන්දෑවට බූරු ගහන බිලී කොකු කඩන අයෝමය මත්ස්‍යයා. සැඩ රැල්ල සේ බැණගෙන කළුගලේ ඔළුව ගහගන්න සර්පයා. 'අම්මා බුදු වේවා' පච්චය රන් අකුරෙන් පපුවේ ගලේ කෙටුව. හන්දියට තනි රජ්ජුරුවෝ ඒ වුනාට මං ප්‍රේමවන්තයා වැඩ ...

අදහස් බූන්දි | රතන හිමියන්ට බැට දෙන බොදු බල සේනාවේ (අ)දේශපාලනය - [රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි] පසුගිය ඔක්තෝබර් 14 වන දා කොළඹ බණ්ඩාරනායක සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදී පූජ්‍ය අතුරලියේ රතන හිමියන් ප්‍රධාන පිවිතුරු හෙටක් සංවිධානය විසින් 19 වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන කෙටුම් පත එළිදක්වන ලදී. එය ආණ්ඩුවේ ප්‍රධානීන් ඇතුළු විවිධ පක්ෂ නායකයින්, බහුවිධ ක්‍ෂේත්‍රයන්හි ප්‍රවීණයන්,විද්වතුන්,කලාකරුවන් හා සිවිල් පුරවැසියන් විශාල පිරිසකගේ සහභාගිත්වයෙන් වූ එළි දැක්වීමකි. 19 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යනු පසු දිනම ජනාධිපතිවරයා පුටුවෙන් බස්සවා ගෙදර එළවීමට ගෙන ආ ...

කතන්දර බූන්දි | ඔයත් යනවද? 
 - [අමිල ජයචන්ද්‍ර ලියනආරච්චි] "කාටවත් කියන්නෑ කියල පොරොන්දු වෙන්න. රණ්ඩු අල්ලන් නෑ කියල පොරොන්දු වෙන්න." රිද්මිකා ගෙ කට හඬ දුකට බරවෙලා මට ඇහුණා. අපි ආදරේ කරන්න පටන් අරන් ටික කාලෙක ඉඳන් අපි අතරෙ ගොඩක් ප්‍රශ්ණ ඇති වුනා. සීයට අනූනවයක් ප්‍රශ්ණ වලට වැරදි කාරයා මම. රිද්මිකා පුදුම ඉවසීමක් ඉවසුවා. හැම වැරැද්දක්ම අවසානේ මම වැරැද්ද පිළි අරං ආයි එහෙම කරන්නෑ කියල පොරොන්දු වෙනවා. ඒත් ඒකම ආයිත් ...

Previous Page