වීර සරතා විපතට පත් ලඳුන්හට පිහිටවෙයි ! කලකින් නොලියු හින්දා කවියක් ඔන්නකවියෙන් ලියමි තව සිදුවීමක් දන්නඑච්චර රහ නැතත් කියවා දිරි දෙන්නකලකට ඉහත වූ මේ දේ අහ ගන්නකොල්ල කාලෙ මම සහ මගේ මිතුරු රැල සටන් කලාවක් උගතිමු වඩන බළ පන්තිය ඉවරවී කළුවර වැටුන කලබස් එනතුරා සිටිනෙමු බස් කනුව මුලහැවුලොක් ටවුමෙ බෝගහ ළඟ තෙල් හලයඒ අසලින් බස් නවතන බස් පොලයලකියයි මමයි පච හලනා තිප්පොලයඑතනදී තමයි සිදු වුයේ අරගලයලකියයි මමයි ...

රාජ්ජ ආයතනවලට කෙළවෙන්නෙ ඇයි ? (මිනිස්සුත් එක්ක 10 වෙනි කොටස ) රාජ්‍ය අංශයේ සංස්ථා වගෙ ආයතන වල අකාර්යක්ෂමතාවය ගැන මේ දවස්වල හරියට කතාවෙන හින්දා මගෙ කාලෙ සිද්ද වෙච්ච සිදුවීම් කීපයකින් ඔය ප්‍රශ්නයේ එක පැත්තක් දිහා බලමුකො.අනූ ගනන්වල මුලභාගෙ වරායෙ සම්පූර්ණ මෙහෙයුම් කටයුතු වල බලය තිබ්බෙ අධිකාරිය යටතෙයි. සියළුම මෙහෙයුම් කටයුතුවල සම්පූර්ණ වගකීමත් බලයත් තිබුණෙ ප්‍රධාන මෙහෙයුම් කළමණා කරුටයි. කොටින්ම කිව්වොත් ආනයනය හා අපනයනය මතම ‍රැඳුණු ආර්ථිකයක් ඇති අපේ රටේ ආර්ථිකය රඳා ...

ඔන්න පුතේ එකෝමත් එක රටක එකෝමත් එක ගමක හිටියා එකෝමත් එක පවුල් සමූහයක්..ඔය පවුල් සමූහයෙ ගෙවල්වලට මහ දවල් පැනල හොරකං කරං යන හොර මුලක් හිතු හිතු වෙලාවට පැනල හොරකං කරං ගියා.. ඒ මදිවට අර ගෙවල්වල හිටි කෙල්ලංව විතරක් නෙවෙයි ආච්චිලත් බරපතල ලිංගික හිංසනයට ලක් කලා කියලයි කියන්නෙ. වෙලාතිබ්බෙ පුරස්නෙ මේකයි.. හැමෝම දැනං හිටියා හොරුන් ඉන්නෙ එයාල අතරෙමයි කියල. ඒත් තිස්සෙ ...

භික්ෂුවකට ජාතියක් තිබිය හැකිද ? අපි කවුරුත් උපදින්නෙ අපිම සැලසුම් කරල හොයාගත්ත බඩක නෙවෙයිනෙ. කර්මානුරූපව කොහේ හරි තැනකින් චුතවෙලාඇවිත් අම්මගෙ ගර්භාෂයට ඇතුල් වෙනවා. ඔන්න ඔහොම මාස නවයක් ඉඳල එක්කො තමුන්ගෙ කැමැත්තෙන් නැත්නම් දෙමාපියන් සහ ඩොකාගෙ හරි ඩොකීගෙ පිහිටෙන් මෙලොව එළිය දකිනවා. නිකං නෙවෙයි කකුල් කෙටියෙන් අල්ලල උඩට උස්සලා පුකට පාරක් දුන්නම ඕං "ඥෑස්" කියල අඬන්න පටන් ගන්නවා. අම්මටයි තාත්තටයි වටේ ඉන්න ඔක්කොටමයි සතු‍ටුයි.. අර "ඥෑස්" ...

ලංකාවෙ අපේ කෑම කඩේ "හැමදාම විප්‍රවාසෙ ඉඳලත් හරියන්නෙ නෑනෙ,... කවද හරි ලංකාවට එන්න එපායැ.. ආවම මොනවද අපි කරන්නෙ ? "ඔන්න මායි අපේ හාමිනෙයි කම්පනා කරන... ඒ වගේම යහන් ගබඩා පාර්ලිමේන්තුවේ සාකච්චා කරන පුරස්නෙ..අපි දෙන්නම ඉතිං රාජ්ජ සේවෙ හිටි අයනෙ. යටත් වැසියා වෙලා හිටි එයාගෙ ඉතිරිය ගැන කවර කතාද ? ආයතනෙ දෙවැනිතැන දක්වා ගිය මටත් එහෙමකට කියල ඊ පී එෆ් එකක් නැතිකොට.. මොකෝ හොරකම් කරල ...

දිසා ද උසා නොහොත් උස දිසා අපි උසස් පෙල කරන කාලේ අපේ පන්තියට ආව උස දිසා. ඌ නැවතිලා හිටියේ පන්සලක.. ඌ අපට වැඩිය හුඟක් වයසයි .. උගේ මුනෙත් මහා බැරෑරුම් පෙනුමක් තමයි තිබ්බේ. අලි බෝතල් අඩි කන්නාඩි දෙකකුත් දාගෙන හිටි නිසා හුඟක් ටීචර්ලා ඌව හරිම සීරියස් විදිහට තමයි ගත්තේ. තවත් එකක්.. උගේ වැඩේම ප්‍රශ්න අහන එකයි. ඌ අම්බානක වාර ගානක් ඕ ලෙවල් කරලා පාස් උන නිසා ...

මහ වනයේ මියැසිය සහ රජකම් කිරීම බොහොම ඉස්සර කාලෙක ක්‍රිස්තු පූර්ව තුන්වෙනි සියවසේ චීනෙ රජකල ට්සාඕ රජතුමා එයාගෙ පුත් කුමරා ටායි ව පිටත් කර හැරියා "පැන් කු" ආචාර්යවරයාගෙ පන්සලට.. "ට්සාඕ" රජුට පස්සෙ කිරුළ හිමි ටායි කුමාරයාට. පාලකයෙක් වීමේ මූලික සිද්ධාන්ත ඊට කළින් ඔහු ඉගෙනිය යුතු යයි රජු කල්පනා කල නිසයි එහෙම යැව්වෙ.. කුමාරයා පන්සලට ආවම පැන් කු කලේ ඔහුව කෙලින්ම "මින්ග් ලි" මහ වනයට පිටත් කර ...

සූජානම් සරීරෙ පුංචිකාලේගිය අපේඉස්කෝලේ පිටිපස්සේ තිබුනේ තේ වත්තක්. ඉස්කෝලේ වත්තඉවරවෙන තැන ඉඳලා තේ වත්තට කොහොමවත් බහින්න බැරි විදිහේ පල්ලමක්තිබුනා අඩි හයක හතක.. ඒක හැදිලා තිබුනේ වත්ත පැත්තෙන් පස් කැපිල්ල නිසා.ඔන්න ඔය පහල කෑල්ලේ වැවිල තිබුනේ හබරල ගාලක්. හබරල කොළ අලි විසාලයි.අපිඉතින් ඔය හබරල ගාලට ජලය සපයන්න බොහොම කැමතියි.. හතරේ පන්තියේ ඉන්න කාලේ මට මතක හැටියට. කොල්ලෝ ඔක්කොටම චූ බර හැදෙන්නේ එකටනේ. ඕක ...

සුජානම් සරීරෙ.. පුංචිකාලේ ගිය අපේ ඉස්කෝලේ පිටිපස්සේ තිබුනේ තේ වත්තක්. ඉස්කෝලේ වත්ත ඉවරවෙන තැන ඉඳලා තේ වත්තට කොහොමවත් බහින්න බැරි විදිහේ පල්ලමක් තිබුනා අඩි හයක හතක.. ඒක හැදිලා තිබුනේ වත්ත පැත්තෙන් පස් කැපිල්ල නිසා. ඔන්න ඔය පහල කෑල්ලේ වැවිල තිබුනේ හබරල ගාලක්. හබරල කොළ අලි විසාලයි.අපි ඉතින් ඔය හබරල ගාලට ජලය සපයන්න බොහොම කැමතියි.. හතරේ පන්තියේ ඉන්න කාලේ මට මතක හැටියට. කොල්ලෝ ...

මං ඔය දෙස්පාලනේ ලියන්න අකමැති ඇත්ත තිත්ත නිසා මිස ඔයෙ මඟුල ගැන ලියන්න නොදන්න හින්දා එහෙම නෙවෙයි. කම්පනා කරලා කම්පනා කරලා හිත හදාගත්තා රට වෙනුවෙං පුක් විඳින ජහ-මනයා වෙනුවෙං තිත්ත ඇත්ත ලියන්ඩෝනෙ කියල..එක් එක් නායකයා සහ දෙස්පල් විචාරකයොත් පූජ්ජ පක්ෂෙ අයත් උගත්තුය කියල පිළිගත්ත අයත් පොපේක්ෂකයා වෙනුවෙන් ඉදිරිපත් කරන යෝජනා අරං ජහ-මනයා ඉස්සරහට ගිහින් නං මේ කපේදි දිනන්න වෙන්නෙ නෑ ...

අම්මා වගේ මං අම්මා වගේ මංඋඹව බලාගන්නංඋඹත් පිටේ බැඳංරෑට කන්න මොකුත් අරංඅම්මා එනකංමල්ලියෙ සමාවෙයංඋඹට ඔහොම ඉන්න අමාරු නං ඒත් තාමත් මංආසයි කරන්න වැලි සෙල්ලංදියමන්ති රන් කළුරන් වලිංඅපේ රට පොහොසත් නංඇයි මෙහෙම දුක් විඳින්නෙ මංඅසාපං හිටගත්දාට දෙපයිං ...

ජාත්‍යාලය ගැන කතාවක්.. ලංකා ඉතිහාසෙ ගත්තම කළු පැල්ලම් ගොඩක් තිබ්බත් පසුගිය අඩ සියවසේදි සිදුවූ අවාසනාවන්තම සිදුවීම 1983 කළු ජූලිය නමින් හඳුන්වන ජාතිවාදි කළබලයි.. කොළඹ වරායේ වැඩ කල කෙනෙක් හැටියට මා දු‍ටු ඇසූ හා අත්විඳි සිදුවීම් නිසා මම නම් ඒ සිදුවීම් ජාතිවාදී කියල දකින්නෙ නෑ. එතන තිබුණෙ නොයෙකුත් දේශපාලන ආර්ථික හා වාණිජ ප්‍රතිලාභ සඳහා බලවත් මිනිසුන් විසින් සැලසුම්කරන ලදුව තක්කඩි ‍රැලක් විසින් ක්‍රියාත්මක කල ...

මේ යටින් තියෙන දෙබසට අදාල අතීත කතාව මං ලියන්නං. ඒක පිරිස් පාලනය කරන වෘත්තීය ආරවුල් සහිත ආයතනවල නිළධාරීන් හැටියට සේවය කරන අයට ප්‍රයෝජනවත් වෙයි කියල මං හිතනවා. අනිත් අයට උනත් ඒකෙන් පාඩමක් ලැබේවි."සර් දකින්නත් ආසයි .. උපාලි මහත්තයත් සර් වගෙම තමයි.. අපෙ ගැන හොයල බලනවා.. ඕනෙම වෙලාවක ඇවිත් අපේ ප්‍රශ්නයක් කතා කරල විසඳගන්න පුළුවන්.."නිශ්ශංක කියන්නෙ දෙකන් දක්වා විහිදුන හිනාවක් එක්කයි.. ...

වෙන්නේ කොහෙද මෙවුවා අපේ රටේ නොවේඇමෙරිකාව කියනා බුමියේම වේඅන්තර්ජාලයෙන් කොපියකි මම ගැහුවේ රස වැඩි වෙන්න එය මම කවියෙන් ලිවුවේඇමෙරිකාවේ හිටි ලොක්කා දවසක්දාඑබුනා සුපිරි බැංකුවකට අනෙ මන්දාසල්ලි ගන්න ආවොත් මෙහි මගෙ උන්දාඑක ඩොලරයක් නොදෙනුයි උපදෙස් බැන්දා“මේ උපදෙස් හැටියට වැඩ කරන්නට නැහැ කිසි ප්‍රශ්නයක් වෙන නම් දකින්නටආයතනයේ උපදෙස් පිළිපදින්නටඕනා ඔබගෙ හැඳුනුම්පත බලන්නට“ඇයි බොල මේ රටේ කවුරුද නොම දන්නේජෝජ් බුෂ් කියා එක අයෙකුයි ...

බූට්(ස්)  කතාවක් බුට් කතා තරම එල කතා තවත් ඇති කියල මම හිතන්නේ නෑ . අඩුම ගන්නේ 50% වත් කොල්ලෝ මේක කාල රහ දන්නවා .. ඇත්තටම රහයි මතක් වෙන කොට… මායි ඉවාන් පව්ලූෂයි කතා උනා මේ සතිය බූට් සතියක් කරමු කියල .. ඔන්න මගෙන් කතාවක්.. දැන් තාත්තා උනාට මාත් කොල්ලෙක් වෙලා හිටියා නෙව.. හැබැයි මේ කතාව එසේ මෙසේ බුට් කතාවක් නෙවෙයි. මගේ ...

අනේ අපොයි සාධු ජනය සාදු කියනවා රා පොවලා නාලාගිරි ඇතු මග එනවාබුදු හිමියෝ සෙමින් සෙමින් පෙරට වඩිනවාආදරයෙන් කරුණාවෙන් මෙතින් බලනවානාලාගිරි දණගහලා බුදුන් වඳිනවා සඟුන්ගෙ නොපනත්කම් දැක කැලයට යනවාපාරිලෙය්ය්ය මහ කැලේදි වසක් වසනවාඇතෙක් ඇවිත් බුදු සමිඳුගෙ තනිය රකිනවාඑහෙව් ඇතුන් පන්සල්වල නොමර මරනවාකිරි නොවැරූ අලි පැටවුන් උදුර ගන්නවාකන්න නොදී බොන්න නොදී බැඳල තියනවාවද දීලා හීලැ කරල මුදල් කරනවාඅනේ අපොයි බුදු පුත්තුත් හවුලෙ ඉන්නවාසාදු සාදු සාදු සාදු සාදු කියනවාඩෙංකු‍ටු ...

තවත් කජ්ජෙක් අපි නමේ පන්තියේ ඉන්න කාලේදී අපේ පන්තියේ හිටිය මරියානෝ කියල ගණන් කාරයෙක්. ඌ ගණන් කාරයෙක් උනේ කොහොමද දන්නවද ? ඔය කජ්ජෝ පුහුලමෝ කීපදෙනෙකුට ගහල තමයි.. හැබැයි ඌට ගහගන්න පුළුවන් කම තිබුනා. ටිකක් විතර සල්ලිකාර පවුලක ගොබිලෙක් හින්දා කැන්ටිමෙන් උගෙ ගානෙ කන්නත් එක්ක ඌට යාලුවොත් වැස්සක් හිටියා. ඕක ඉතින් ඔහොමනෙ. පල ඇති රුකට වවුලෝ වැහි වහිනවා කියනවනේ.. හැම තැනම මු ගියේ ...

නෝනාවරුනි මහතුනි විගසින් එන්නකතාවක් ලියමි කවියෙන් අහගන්නඇත්තට උනදෙයකි කලකට පෙර ඔන්නඇහුවට පස්සෙ හොඳ නම් ලකුණක් දෙන්නගොබිලෙක් මා මිතුරු ලොකු තනතුර දරනයුරෝපයේ අතරෙක මු සැරිසරන වරෙක ලැබුණි ලන්ඩන් වල නවාතැන මිනිහා සොයයි රස තැන් ගැහැනුන් සිටිනඅහල තිබුන සෝහෝ වල වරුනෙ ගැනගෑනුත් ඉන්නවනෙ එහි හෙළුවෙන් නටනඅමතර දේවලුත් ඇති යයි සිතා ගෙනගොය්යා ගියා සෝහෝ වල ඇවිදගෙනසෝහෝ පරසිඳුය හෙළුවැලි නැටුම් ගැනඑබැවින් අමුතු දැන්වීමට ...

පැයට කිලෝමීටර් දෙසීයේ වේගයෙන් ධාවනය වූ ස්වයංක්‍රීය රිය වේගය බාල කලේ අනුරාධපුර පිවිසුම් මගට හැරෙන සංඥා පුවරුව නෙත ගැටීමත් සමගමයි.. මේ උතුරු දකුණු අධිවේගී මග සෑදීමට පිඹුරුපත් අනුමත වූයේ මෑතකදී බව මතක ඇතත් මාර්ගය තරමක් වියපත් බවක් දක්වන්නේ කොන්ත්‍රාත් කරුවන්ගේ අවංක බව නිසා වෙන්නට පුළුවනැයි මම සිතා ගත්තේ වෙනත් හේතුවක් සොයාගත නොහැකි නිසාමයි. අධිවේගී මගෙන් ඉවත් වූ හැටියේම පූජා නගරයට ...

"යකෝ මේක හරි වැඩක්නෙ..මුරුක්කු කියන්නෙ ඉන්දියන් කෑමක්.. දැන් මේ යක්කු ඒකත් මැලේ කරගෙන" මුරුක්කු හපන ගමන් අච්චා කියන්නෙ තරහෙන්..අචු මගෙ රාජකාරි සගයා. තුන්වෙනි පරම්පරාවෙ ඉන්දියානු මැලේසියන් ජාතිකයෙක්.. "ඇත්ත තමයි..මුරුක්කු කියන්නෙ ඉන්දියන් කෑමක් කියල කව්ද නොදන්නෙ ?" මං කිව්වෙ අච්චගෙ කතාවට පොහොර දමමින්.ඇත්තම කිවුවොත් අපි ඊට හපන් නෙ.. ඉන්දියන් අදීරසම් අතිරස කියල හෙළ කරගත්තා. ඉන්දියන් අච්චු මුරුක්කු හෙළ කරගත්තා කොකිස් කියලා ...

Previous Page