ගයනු මැන වස්දඬුව දී මා අතට- ඛලීල් ජිබ්රාන් ගයනු මැන වස්දඬුව දී මා අතටඅජරාමරබව රැඳී ඇත ගීයකඅප නැසී ගිය පසුව වුවවැලපේය වස්දඬු රාවයගලන දියපහරවල් දිගේ ගොස්ගිරි ශිඛර මත නැගුණු මා මෙන්සරණ සෙව්වෙහිද ඔබහුදෙකලා වන අරණක?සුමිහිරි විලවුනක ගිලී ගොස්එළියකින් ගත වියළුවෙහිද කිසි දිනෙකබිව්වෙහිද හිමිදිරිය මිදි පැනක් මෙන්බහා ද්‍රවමය කුසලානවල?ගයනු මැන වස්දඬුව දී මා අතටගීය යනු අනගිතම යැදුමකියජීවිතය නැතිව ගිය පසුව වුවවැලපේය වස්දඬු රාවයරන්වන් පහන් පොකුරෙන් ගැවසිමිදිවැල් අතර හිඳගත ...

හිමවැටෙන සැඳෑවක වනපෙත අසබඩ නැවතී *චිත්‍රය: ග්‍රැහැම් පෝප්*මේ කාගේ වනරොදක් දැයි, සිතමි මම මා දනිත් යැයිපිහිටා තිබේ ඔහු නිවෙස ගම්මානයේනොදනී හෙතෙම එනමුදු මා මෙතැන නතර වූ වගක්දකින්නට එවනරොද පිරී යන සැටි හිමෙන්මා කුඩා අසු සිතනු ඇත එය අරුමයක්යැයිනැවතුම මෙසේ අහළක නැතිව නිවෙසක්වනපෙත හා දිය මිදුණු විල අතරමැදවසරේ අඳුරුතම රාත්‍රියේසොලවයි හෙතෙම ගෙලෙහි බැඳි කිකිණිඅසන්නට මෙන් මහට වැරදී ඇතිදැයි යමක්මඳ සුළඟ හමන හඬ, හිම පියලි වැටෙන හඬපමණකිය ...

පූර්විකා *චිත්‍රය:- ජෝන් බ්‍රැක්*Iපැලපදියම් වෙයි සීතකල හැන්දෑවබැදෙන මස්වල සුවඳ සමගින් පටුමංවල.වේලාව හයයි.දුම්ගැහුණු දවස්වල දැවීගිය අග්ගිස්.ඔබ පයට පෑගෙනකුණු වැකුණු වියළි කොළ සුන්බුන්දහිස් ඉඩම්වල විසිරුණු පත්තරදකෝපගත් වැස්සක් ඇදහැලී දැන්එහි දවටා ගනියි;කැඩුණු ජනේල ආවරණ මතපියැසි දුම් කවුළු මතවර්ෂාව දිගටම බැට දෙයි,වීදියේ කෙළවර රියක බැඳිසිරුරෙන් දුම්දමන හුදෙකලා අශ්වයෙක්කුර පොළොවේ ගසයි.පහන් එළි දැල්වෙයි.IIකෝපිහල් වෙත ඇදෙනමඩවැකි පාවලට පෑගෙනලී කුඩු විසුළ වීදියෙන්බීරවල ලා පිළුණු ගඳ මැදසිහි එළවා ගනියි ...

“ සල්ලිවලට හැම දෙයක්ම කළ හැකියි ” එකෝමත් එක කාලෙක ඉතාමත් පෝසත් කුමාරයෙක් ජීවත් වුණා. ඒ කුමාරයා ජීවත් වෙච්ච රටේ රජතුමාගේ මාලිගාව ඉස්සරහින්, ඒ රජ මාලිගාවට වඩා හුඟක් ලස්සණ මාලිගාවක් හදන්න ඕනෑ කියන අදහස කුමාරයාගේ ඔලුවට ඇතුළු වුණා. ඉතින් මේ අලුත් මාලිගාව හදලා ඉවර වුණාට පස්සේ, “සල්ලිවලට සෑම දෙයක්ම කළ හැකිය” කියන වචන ටික ඔහු මේ මාලිගාවේ ඉස්සරහ බිත්තියේ කෙටුවා. රජතුමා එළියට ඇවිත් මේ දැන්වීම දැක්ක හැටියෙම, ...

ආදරයේ දර්ශනය *චිත්‍රය:- ගුස්ටාව් ක්ලිම්ට්*උල්පත් මුසු වේය ගං හෝ දිය සමග,ගං දිය මුසු වේය මහ සයුරත් සමග;දිව පවන් මුසුව ඇත මිහිරි හැඟුමන් සමගතනිව ඇති කිසිවක් නැත්තේය මේ ලොවදෙව් නියමයකට අනුව මුසුව ඇත තවෙකක් සමගඉතින් මා ඔබ එලෙස නොකරනු ඇයිද ?බලනු මැන, අර කඳු සිඹිනයුරු නුබ ගැබ,නොපෙනේද දියරැළි එක්වන අපූරුව;හැකිද මලකට ඉතින් තව මලක් පිළිකුල් කරන්නට;වැලඳ ගෙන හිරු රැස් ඇත්තේය මහ පොළොව,සඳ කිරණ ...

බයිසන්තියමට* යාත්‍රා කිරීම Iනොවිණි එය මහල්ලන් පිණිස වූ රටක්ආලිංගනයෙහිය තරුණ තරුණියන් මියයමින් ඇති පරපුරක විහඟුන්ගැයුමෙහිය ගී තුරු මත රැඳෙමින්,සැමන් මසුන් කැළ බෝවෙත් යහමින්මහමුහුදු පිරී ඇත මැකරල් මසුන්ගෙන්මත්ස්‍ය, සත්ව හෝ සැවුල් ගණ වැඩෙත් සුවයෙන් පුරා ගිම්හානයඉපදී මැරී යත් හටගත් සියලු දෙයගැලීගෙන මියැසියේ ඉඳුරන් පිනවනනොසලකා හරිත් සියල්ලෝවියපත් නොවන බුද්ධියේ සිහිවටන IIමහල්ලෙකු යනු ඉතා සුළු දෙයකියඅත්පුඩි ගසා ගී නොගයයි නම් ආත්මයකෝටුවක රැඳවූ වැරහැල්ලක් පමණකිය,ස්ව ශ්‍රී විභූතිය ...

එක් සොවුරු ඝාතනයක් *චිත්‍රය:- තින්තොරෙත්තෝ*සාක්ෂි පෙන්වා දෙන පරිදි, මිනීමැරුම සිදුකොට ඇත්තේ මේ ආකාරයටය:මිනීමැරුම සිදු කළ ෂමර්, එක් සඳ පහන් රැයක රෑ නවයට පමණ, මරණයට ලක්වූ වෙසේ සිය කාර්යාලයෙන් පිටව ගොස් තම නිවෙස පිහිට වීදියට හැරෙන මුල්ලෙහි ස්ථානගත වූයේය.රාත්‍රී වාතය දැඩි ශීතයෙන් යුතු විය. එහෙත් ෂමර් හැඳ සිටියේ නිල් පැහැති තුනී ඇඳුම් කට්ටලයක් පමණි; ඔහුගේ කබායේ බොත්තම් පියවා තිබුණේද නැත. එහෙත් ඔහුට ශීතල නොදැනිණි. ...

රිදී චිත්‍රය:- ව්ලැදිමීර් ඉවානොවිච් ඔව්චින්නිකොව් සෙමෙන්, නිහඬව, ඉතින් දැන් සඳවතියහැඳ සිය රිදී සළු රෑ සක්මන් කරයි;එහෙ මෙහෙන් එබි එබී බලමින්රිදී ගස්වල රිදී පළතුරු දකියි;රිදීවන් පියැසි යට, දොර කවුළු එකින් එකඇගේ රැස් දහරින් තෙමෙයි,රිදී පා ඇති සුනඛ තෙම, කොටයක් පරිද්දෙන්කූඩුවේ නිසලව නිදයි,රිදී සිරුරෙන් සුසැදි, නිදිගත් පරෙවියනසුදෝසුදු ළැම පෙදෙස් කූඩුවෙන් එළියට එබෙයි;රිදී පා පොඩිති ඇති රිදී ඇස්වලින් යුත්කුඩා මීයෙක් සැණෙන් එහෙ මෙහේ ...

දේවවරම- අල්බෙර්තෝ මොරාවියා චිත්‍රය- වින්ස්ලෝ හෝමර්අවන්හලකදී ඒ අවමන් සහගත සිද්ධියට අලෙස්සන්ද්‍රෝ මා බඳුන් කළේය; සති දෙකකට පසුව, කාසියා පාර දිගේ සිය මෝටර් සයිකලය පදවාගෙන යමින් සිටි හෙතෙම ලොරියක ගැටී එතැනම ජීවිතක්ෂයට පත්විය. සිනමා ශාලාවෙන් එළියට පැමිණෙමින් සිටියදී ජූලියෝ මට පහර දෙන්නට විය. දවස් තුනක් යන්නටත් මත්තෙන්, ටයිබර් නදියේ ස්නානය කරමින් සිටි ඔහුට අපද්‍රව්‍ය වාහක පල්දෝරුවලින් බෝවන ඒ භයානක රෝගය වැලඳුණු අතර පැය කිහිපයක් ...

සිහින අල්වා ගනු මැන සිහින තද කොටඉදින් මියගියහොත් ඒ සිහිනඉගිලෙනු බැරි, තටු සුන්ව ගියවිහඟෙකු වන බැවින් ජීවිතයඅල්වා ගනු මැන සිහින තද කොටපලා ගිය විට ඒ සිහිනහිම මිදුණු, මුඩු බිමක්වන බැවින් ජීවිතය ලැන්ග්ස්ටන් හියුස් (1902-1967) ...

රජතමය රාත්‍රිය රාත්‍රිය පෙඟී යයිගංගා ඉවුර දිගමියැදෙයි අතුරිකිලි ප්‍රේමයෙන්ඇගේ ළය මඬල මතමියැදෙයි අතුරිකිලි ප්‍රේමයෙන්නිරුවත් රාත්‍රිය ගී ගයයිපාලම්වලට ඉහළින් වසත් කලනහවන්නීය ඕ සියොළඟරෝසමල් හා කරදියෙන්මියැදෙයි අතුරිකිලි ප්‍රේමයෙන්රජතමය සුගන්ධිත රාත්‍රියපියැසි මුදුනෙහි දිලිසෙයිදියදහරවල, කැඩපතෙහි රිදියෙන්දසුදෝසුදු ඔබ දඟයුග සුවඳින්දසැදී ඇත ඒ රාත්‍රියමියැදෙයි අතුරිකිලි ප්‍රේමයෙන් ෆෙදෙරිකෝ ගාර්ෂියා ලෝර්කා (1898-1936)- ඩෙරෙක් පාකර්ගේ ඉංගිරිසි පරිවර්තනයෙනි ...

දේශපාලනය- විලියම් බට්ලර් යේට්ස් “අපේ කාලයේ මිනිසුන්ගේ ඉරණම සිය අර්ථ විග්‍රහයන් ඉදිරිපත් කරන්නේ දේශපාලන රාමුවක පිහිටා සිටය.”- තෝමස් මෑන්අර සොඳුරු යුවතියඑතැන සිටගෙන සිටින කලරෝම, රුසියානු, ස්පාඤ්ඤදේශපාලනය ගැනකෙලෙස නම් මාසිත යොමු කරන්නදබොහෝ රටවලට ගියදැන උගත් මිනිසෙක්මෙතැන දේශනයක් කරයිඇසූ පිරූ තැන් ඇතිදේශපාලකයෙක්සිතා කියවා බලාකතාවක් පවත්වයියුද්ධයත් එහි ඵලත්එහි හේතුව ගැනත්ඔවුන් කියනා කරුණුඇත්ත වන්නට හැකියඑනමුදු අහෝ මටසිතෙන්නේ මෙයමය:යළි තරුණයෙකු වීවැළඳ ගන්නට ඇයව-විලියම් බට්ලර් යේට්ස් ...

මම තනිවී සිටිමි-සූර්යකාන්ත් ත්‍රිපාඨි ‘නිරාලා’ මම තනිවී සිටිමි.මා දිවියේ සැඳෑ කලළඟ ළඟම එන සැටිපෙනෙයි මටමහිස කෙස් සුදුවතුනීවී ගොසිනිය,වල ගැසී ඇත දෙකොපුල,ගමනද ඉතා සෙමිනිය:අවසන්ව ඇත සැණකෙළිය.තරණය කරන්නට තිබූගංගා, දිය දහරඑතෙර වී ඇති බව දනිම්සිනහ නගනෙමි දැන් ඔරුවක් නොතිබූ වග දැකඑතෙර වන්නට එසේ-සූර්යකාන්ත් ත්‍රිපාඨි ‘නිරාලා’ (1899-1961)(ඩේවිඩ් රූබින්ගේ ඉංගිරිසි පරිවර්තනයෙනි) ...

වැසි ආවරණය- ආර්.කේ. නාරායන් වැස්ස එකවරම කඩාවැටුණේය. ඔහුට දිව යා හැකිව තිබූ එකම ආවරණය වූයේ මාර්ගය පසෙක තිබූ දැවැන්ත ක‍ඳෙන් සහ විහිදා වැඩුණු අතුපතර සහිත නුග ගස පමණි. වැස්ස ඇද හැලෙනුද ඉඳහිට තමා දෙසට වැසි වතුර විසිරෙනුද ඔහු උපේක්ෂා සහගතව බලා සිටියේය. මුළු සිරුරම වැසිදියෙන් තෙත්වූ දඩාවතේ යන බල්ලෙකු දිව යනුද මී හරකුන් දෙදෙනෙකු පාර අයිනේ වීසි කළ කෙසෙල් කොළ බුදිනුද ඔහු අලස ලෙස ...

නිළියන් තේරීමේ පරීක්ෂණය- අල්බෙර්තෝ මොරාවියා අප දෙදෙනාගේ රැකියාවල් එකිනෙකට බොහෝ වෙනස් වුවද සෙරෆිනෝ සහ මම මිතුරෝ වෙමු; ඔහු කර්මාන්තශාලා හිමිකරුවෙකුගේ රියැදුරාය. මම චිත්‍රපටි කැමරාකරුවෙක් සහ ඡායාරූප ශිල්පියෙක් වෙමි. බාහිර ස්වරූපයෙන්ද අප දෙදෙනා සපුරා වෙනස්ය. ඔහුට රන්වන් කැරළි ගැසුණු හිසකේද රෝස පැහැති ළමා මුහුණක්ද වූ අතර ඔහුගේ විවෘත නිල්වන් දෙනෙත මුහුණට මනාව ගැළපිණි. අනෙක් අතට, මා කලු පැහැතිය. මට ඇත්තේ වැඩිහිටියෙකුගේ බඳු බැරෑරුම් මුහුණකි. මගේ අඳුරු ...

නිදහස කියනු මැන අප හට නිදහස පිළිබඳවපැවසීය එක් දේශකයෙක්පිළිවදන් දිණි හෙතෙම මෙලෙසට:තමන් මරනා බව දැනම රුදු වහල් හිමියෙකු අසදණින් හෙව ඔහු පසසන වහලුන් බඳුවපුරදොර අබියසද, ගිනි මැලය පසෙකද වැතිරඔබ ඔබේ නිදහසටම වඳින පුදනා‘යුරු මම දිටිමිඔබ අතරින් නිවහල්ම මිනිසුන් සිය නිදහසවියගසක්, විලංගුවක් ලෙස පළඳින අයුරුදෙව්මැඳුරු අරඹෙහිද, බළකොටු ඇතුළෙහිද මම දිටිමිනිදහස සොයා යන ආශාවම පවා සන්නාහයක් වූ කල,අරමුණක්, ජයග්‍රහණයක් ලෙස නිදහස ගැන දෙඩුම ...

ප්‍රේමයේ ශෝකය- විලියම් බට්ලර් යේට්ස් පියැස්සේ කෙළවර ගේ කුරුලු කිචිබිචිය,පෑයූ පුරා හඳ, තරු පිරුණු නුබ ගැබ,නිරතුරු ගී ගයන ගහකොළෙහි සරසරය,සැඟවීය මිහිතලේ මහලු ඔදසුන් හැඬුමපැමිණියෙහි නුඹ ඊළඟට හැඬුම්බර ඔය රත’දර සමග,නුඹ සමග පැමිණියේ මුළු ලොවෙහිම කඳුළ,සියලු දුක් වේදනා, පිරිපත සහ ගැහැට,දියතෙහි කම්කටොලු සත සහස් වසරකගේ කුරුල්ලන් දැන් සටනෙහිය පියැසි අග,සුදුමැළිය සඳවතිය, මළානිකය තරු කැළහඬ නගා ගී ගයන නොසන්සුන් ගහකොළසලිතව ගොසින් ඇත අසා මිහිතලේ මහලු ඔදසුන් හැඬුමවිලියම් ...

මිදුලේ සිටවූ වීදුරු තහඩුව- ජේම්ස් තර්බර් මීට ටික කාලයකට පෙර කනෙක්ටිකට්හි නිවෙසක් ඉදි කළ ගොඩනැගිලි කම්කරුවෝ පිරිසක් එක් දිනක් සුවිසල් වීදුරු තහඩුවක් මිදුලේ සිරස් අතට සිටවා තැබූහ. මිදුල හරහා වේගයෙන් පියඹා ගිය පාන්කිරිත්තෙක් අර වීදුරුවෙහි ගැටී සිහිමූර්ඡාව බිමට ඇද වැටුණේය. ඔහුට යළි සිහිය ආ විට පාන්කිරිත්තා සිය සගයන් රැඳී සිටි සමාජ ශාලාවට ගියේය. එහි සේවකයෙක් පාන්කිරිත්තාගේ හිසට වෙලුම් පටියක් බැඳ බොන්නටද යමක් දුන්නේය. “මොකද වුණේ ...

ජනේලය අසල උදෑසන- ටී.එස්. එලියට් චිත්‍රය: එල්.එස්. ලෝරිබිම්මහල් මුළුතැන් ගෙවලපයට පෑගුණු වීදි අද්දරඔවුහු පිඟන් සොලවති හඬින්පුර දොර අබියස දොම්නසින් දළුලනමෙහෙකාර ළඳුන්ගේ තෙතබරිත ආත්මගැන දන්නෙමි මම ඉතින්දුඹුරුවන් මීදුම් රළමා වෙතට නැගී එයිවීදි පත්ලෙන් නැගෙනවිරූපව ගිය මුහුණුමඩ වැකුණු වතක් හැඳිකතක හෙලනා කඳුළක්අවකාශයේ පාවෙනඅරමුණක් නැති සිනාවක්වහළ මට්ටමට නැගඅතුරුදන් වී යයි-ටී.එස්. එලියට් (1888-1965) ...

එකෝමත් එක කාලෙක මමාද් කියලා බොහොම නුවණක්කාර මිනිහෙක් වාසය කළා. ඔහු කිසි දවසක බොරුවක් කිව්වේ නෑ. මුළු රටේම හිටිය මිනිස්සු, වෙන එකක් තියා දවස් විස්සක ගමනකින් පස්සෙ ළඟා වෙන්න ඕනෑ ප්‍රදේශවල හිටිය මිනිස්සු පවා ඔහු ගැන දැනගෙන හිටියා.ඔහොම ගිහින් රටේ රජ්ජුරුවන්ටත් ආරංචි වුණා මමාද් ගැන. රජ්ජුරුවෝ තමන්ගේ හේවායන්ට අණ කළා ගිහින් මමාද් මාලිගාවට අරන් එන්න කියලා. එහෙම ගෙනාවට පස්සේ ...

Previous Page